Mitsubishi Outlander INTENSE COMFORT CVT 4WD. Test.

Mitsubishi Outlander to największy przedstawiciel koncernu z trzema diamentami w logo. Największy, bardzo bogato wyposażony i zapewniający ogromną dawkę komfortu za cenę, jaką trudno znaleźć u konkurentów oferujących auta podobnej wielkości i o podobnym wyposażeniu.

W niniejszym artykule postaramy się przekazać najważniejsze informacje tym modelu, bazując także na opiniach naszych klientów. Zatem zacznijmy od napędu:

Silnik i Skrzynia biegów.

Wybrany do testu samochód jest wyposażony w wolnossący silnik o pojemności 2 litrów, mocy 150 koni mech. I 190 Nm momentu obrotowego (przy 4200 obr/s). Współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów CVT, która podobnie jak w opisywanym wcześniej Mitsubishi Eclipse Cross potrafi symulować kolejne przełożenia niczym klasyczny automat. Biegi „zmieniają się same” lub można korzystać z umieszczonych przy kierownicy łopatek. Silnik i skrzynia biegów zapewniają dobrą dynamikę, którą naszym zdaniem producent opisuje dość zachowawczo. Mianowicie: w katalogach technicznych, w pozycji przyspieszenie 0 – 100 km można spotkać informację o ponad 12 sekundach, jakich Outlander potrzebuje do rozpędzenia się do „setki”. Nam udało się zmierzyć nieco ponad 10 sekund.

Co ciekawe, podobne wyniki można znaleźć w testach popularnych YouTuberów i dziennikarzy motoryzacyjnych. Skąd takie rozbieżności? Trudno powiedzieć. Jednak przy tego typu autach przyspieszenia nie są najistotniejszym wskaźnikiem, który decyduje o kupnie. Dużo ważniejsze są takie cechy jak np. trwałość układu napędowego. SUV-y to auta o sporej masie i silniki z turbodoładowaniem, zwłaszcza o niewielkich jak na ten segment pojemnościach z natury rzeczy są mocno wysilone, a to prędzej czy później znajdzie odbicie w ich trwałości. Posiadaczom Outlanderów raczej nie grożą tego typu ryzyka. Ostatnim, ale chyba najważniejszym elementem oceny silnika jest zużycie paliwa. Tutaj producent raczej trafił i bez problemu powinniśmy się zmieścić w przedziale od 7,5 do 11 litrów na 100 km. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy i obciążenia auta pasażerami czy bagażem. Nasi klienci potwierdzają nam te wartości, tak więc auto mieści się w średnich wartościach swojego segmentu.

Outlander na zewnątrz

Mitsubishi Outlander to spore auto. Wymiary zewnętrzne podajemy w poniższej tabelce, a wygląd to solidna klasyka z odrobiną fantazji z przodu auta. Naszym zdaniem, podczas ostatniego face lifting-u auto znacznie zyskało na urodzie, jakości i estetyce wykonania. Na pewno nie jest to auto dla każdego, ale nie sposób odmówić mu atrakcyjnego wyglądu.

Mitsubishi Outlander - wymiary

Mitsubishi Outlander - wygląd zewnętrzny

Wyposażenie

Testowana przez nas wersja ma bardzo bogate jak na ten przedział cenowy (ok. 130 tys. za auto z rocznika 2019). Decydując się na ten model, otrzymujemy w standardzie:

  • Radioodtwarzacz 2DIN CD/MP3 z dotykowym ekranem
  • Sterowanie systemem audio na kierownicy
  • 6 głośników
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth
  • Czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
  • Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy
  • System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASC+TCL)
  • System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
  • Kamera cofania
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • Dostęp bezkluczykowy (KOS)
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
  • Tempomat ze sterowaniem na kierownicy
  • Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • Regulowane, centralne kratki wentylacyjne dla II. rzędu siedzeń
  • Felgi aluminiowe 18 cali z oponami 225/55R18
  • Zestaw naprawczy opony
  • Przednie reflektory halogenowe
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Przednie reflektory przeciwmgielne
  • Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
  • Światła mijania z czujnikiem zmierzchu
  • Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu
  • Fotochromatyczne lusterko wsteczne
  • Przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Osłony lusterek bocznych w kolorze nadwozia
  • Klamki w kolorze nadwozia
  • Relingi dachowe w kolorze srebrnym
  • Materiałowa tapicerka foteli
  • Skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów
  • Manualna regulacja wysokości siedzenia kierowcy
  • Schowek pod podłogą bagażnika
  • Chromowane klamki drzwi.

Sporo, nieprawdaż? Do tego mamy znakomitą jakość montażu i spasowania elementów, w kabinie nic nie trzeszczy, a rozmieszczenie poszczególnych elementów jest typowe dla marki, czyli „wszystko pod ręką”. Stylistyka auta to hołd tradycyjnym liniom i estetyce. Tutaj nie ma nic ekstrawaganckiego, wszystko jest stonowane i spokojne, wręcz idealnie trafiające w gusta osób, które szukają solidnego i pewnego samochodu, który zapewni maximum komfortu nawet na długich trasach.

 

Komfort jazdy

Pierwszy element, który wpływa na komfort to zawieszenie. Jest to kolejny mocny punkt Mitsubishi Outlandera. Z przodu kolumny McPersona, z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Całość zapewnia sporą stabilność, znakomite wręcz jak na tę klasę auta tłumienie nierówności, a praca układu, zwłaszcza na tle poprzednich generacji samochodu odbywa się po prostu w ciszy.

Rozmiary kabiny znowu punkt dla Mitsubishi za miejsce w obu rzędach siedzeń. Fotele są wygodne, miejsca na nogi czy głowę nie brakuje nawet przy sporym wzroście pasażerów. Bagażnik o pojemności 477 litrów może nie jest czymś specjalnym – jest całkiem sporo aut z większym „kufrem”, ale… 4-osobowa rodzina, na 2 tygodniowe wakacje spakuje pojedzie Outlanderem bez żadnych problemów i bagażowych wyrzeczeń. Ten punkt naszego testu także potwierdzają klienci, nawet Ci, w których rodzinach są np. 3 kobiety. 😉

Podsumowanie.

Co jeszcze można powiedzieć o Mistubshi Outlanderze? Na pewno jest to samochód dla kogoś, kto już wyrósł z samochodowychszaleństw, nie interesuje się tanim blichtrem i nie chce epatować zasobnością portfela. Jeśli cenicie dobrze wydane pieniądze, wysoką jakość i ogólną niezawodność, trudno Wam będzie znaleźć równie dobre auto za podobną cenę i 5-letnią gwarancją. Komfort jazdy i wygoda podróżowania na długich trasach (ale też i na krótkich) są w cenie, niezależnie od wersji wyposażenia.

Kabina Mitsubishi Outlander