Mustang Mach-e – elektryk wart Twojej uwagi!

Mustang Mach-E

Mach-E elektryczny SUV o niesamowitej mocy

Ford Mustang Mach-e od swojej premiery budzi skrajne emocje. Jedni go nienawidzą, myśląc o Mustangu słyszą w wyobraźni odgłos V8, uwielbiają klasyczne, pięciolitrowe silniki o sporej mocy bez ograniczeń od dziecka utożsamiając Mustanga z wolnością, adrenaliną i podróżami ku zachodzie słońca. Ci, którzy widzą w Mach-e przyszłość motoryzacji zwracają uwagę na niesamowity zasięg auta o pojemności 98 kWh, prędkość ładowania, przyspieszenie do „setki” w niecałe 3,7 sekundy i nawet 465 KM wciskającej w fotel mocy, zaawansowane technologie i bezpieczeństwo, które ten SUV gwarantuje.

Mustang Mach-E

Nagrody i rekordy sprzedaży

Na rodzimym, amerykańskim rynku, ten SUV zajął II miejsce wśród najlepiej sprzedających się aut elektrycznych w 2021 roku, trafiając do 27 140 Klientów. Europejczycy w tym samym czasie odebrali prawie 23 500 egzemplarzy tego modelu. Informacji na temat zdobywanych przez niego nagród jest ogrom. W styczniu 2022 roku Ford Mustang Mach-e był liderem sprzedaży w Polsce. Ford w ciągu jednego miesiąca dostarczył Klientom aż 93 sztuki tego modelu, ponad dwukrotnie wyprzedzając swoich konkurentów. W plebiscycie Auto Lider 2022 zdobył m.in. nagrodę za Premierę motoryzacyjną roku. To zwycięzca plebiscytu The Best Of Moto 2021 oraz Samochód Roku w plebiscycie Car Of The Year Polska 2022. Czym zasłużył na te nagrody? Czy stylizowany na Mustanga elektryczny Mach-e ma rację bytu? I co może Wam zaoferować?

Wnętrze Mach-E

RWD, AWD, czy AWD GT?

Miłośnicy Forda są przyzwyczajeni do dotychczasowych wersji wyposażenia – od Trenda po Vignale, wiedząc jakie technologie znajdą w wybranych przez siebie autach. Mustang Mach-E może więc zaskoczyć – tutaj wybór zawężony jest do pojemności baterii i napędu.

Zacznijmy od pojemności baterii, bo to właśnie ona najczęściej wzbudza kontrowersje. Mach-E oferowany jest z dwoma bateriami: 75 kWh i 98 kWh (pojemność użytkowa to 68 i 88 kWh). Dystans, który możemy na nich pokonać uzależniony jest od rodzaju napędu: AWD, AWD GT i RWD. Najdalej zajedziemy Mach-E RWD o pojemności 98 kWh i jest to potwierdzony zasięg 610 km.

Niesamowity zasięg

What Car przeprowadził test zasięgu najczęściej wybieranych aut elektrycznych, w którym Mustang był liderem:

  1. Ford Mustang Mach-E XR RWD (88 kWh) – 486 km,
  2. Tesla Model 3 LR (73 kWh) – 457 km,
  3. Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus (83,7 kWh) – 452 km,
  4. Audi Q4 e-tron 40 S-line (77 kWh) – 428 km,
  5. Kia e-Niro (64 kWh) – 414 km,
  6. Volkswagen ID.3 Pro Performance Life (58 kWh) – 364 km,
  7. Renault Zoe R135 (52 kWh) – 335 km,
  8. Skoda Enyaq iV 60 (58 kWh) – 333 km,
  9. Fiat 500 Icon (37 kWh) – 225 km,
  10. Mazda MX-30 (~32-33 kWh) – 185 km.

Wyposażenie

Już w podstawowej wersji RWD standardowe wyposażenie jest bogate, do czego marka zdążyła nas przyzwyczaić swoimi dotychczasowymi modelami. Porównanie wyposażenia oferowanych przez Forda wersji znajdziecie w poniższej tabeli:

wersja RWD AWD AWD GT
zasięg do 610 km do 540 km do 500 km
wyposażenie
  • 18″ obręcze kół ze stopów lekkich
  • Reflektory włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła z systemem automatycznego sterowania światłami drogowymi Auto High Beam
  • Reflektory w technologii LED
  • Tylne światła w technologii LED
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Czujniki parkowania z tyłu i z przodu
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  •   Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, z wbudowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlajacymi podłoże
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Podgrzewana przednia szyba (Quickclear)
  • Radioodtwarzacz z SYNC 4A, DAB+ i nawigacją satelitarną z 15.5″ kolorowym, dotykowym wyświetlaczem
  • Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury
  • System filtracji powietrza w kabinie
  • Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring
  • FordPass Connect z modemem GSM
  • Fotele z tapicerką skórzaną Sensico
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
  • Kierownica podgrzewana, wykończona skórą ekologiczną Sensico
  • 19″ obręcze kół ze stopów lekkich,
  • Auto High Beam z Glare Free – system automatycznego sterowania światłami drogowymi z funkcją zapobiegającą oślepianiu
  • Reflektory projekcyjne LED z funkcją statycznego doświetlania zakretów
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Czujniki parkowania z tyłu i z przodu
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z wbudowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Podgrzewana przednia szyba (Quickclear)
  • Radioodtwarzacz z SYNC 4A, DAB+ i nawigacją satelitarną z 15.5″ kolorowym, dotykowym wyświetlaczem
  • Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury
  • System filtracji powietrza w kabinie
  • Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring
  • FordPass Connect z modemem GSM
  • Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia oraz możliwością wybrania koloru podświetlenia
  • Fotele z tapicerką skórzaną Sensico z czerwonymi przeszyciami
  • Przednie fotele z elektryczną regulacją położenia w 8. kierunkach
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
  • Kierownica podgrzewana, wykończona skórą ekologiczną Sensico
  • 20″ obręcze kół ze stopów lekkich,
  • Auto High Beam z Glare Free – system automatycznego sterowania światłami drogowymi z funkcją zapobiegającą oślepianiu
  • Reflektory projekcyjne LED z funkcją statycznego doświetlania zakretów
  • Active Park Assist 2 – system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego oraz wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego
  • System kamer 360 stopni
  • Czujniki parkowania z tyłu i z przodu
  • Drzwi bagażnika zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo
  • Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z wbudowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże
  • Podgrzewana przednia szyba (Quickclear)
  • Zaciski hamulcowe lakierowane w kolorze czerwonym
  • Radioodtwarzacz z SYNC 4A, DAB+, nawigacją satelitarną i B&O z 15.5″ kolorowym, dotykowym wyświetlaczem
  • Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury
  • System filtracji powietrza w kabinie
  • FordPass Connect z modemem GSM
  • Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia oraz możliwością wybrania koloru podświetlenia
  • Przednie fotele z elektryczną regulacją położenia w 8. kierunkach
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
  • Kierownica podgrzewana, z wykończeniem materiałowym Miko Suede

 

Mach-E – nowa ikona Forda

Czy Mach-E zasługuje na zainteresowanie? Tak. Naszym zdaniem wskazuje przyszłość motoryzacji i kierunek w którym będzie się ona rozwijać. Pokazuje bezkompromisowość – moc i zasięg jednocześnie. W końcu który pięciolitrowy silnik może poszczycić się ponad 600 kilometrowym zasięgiem? Bezpieczeństwo i komfort. Czym więc „zaszedł za skórę” miłośnikom tradycyjnego Mustanga – nazwą. Jednak dla nas, którzy mają możliwość codziennego użytkowania Mach-E jest ona współmierna do możliwości tego SUVa. Jasne, ograniczenie prędkości do 187 km na godzinę może irytować, ale tylko użytkowników torów i niemieckich autostrad. W dobie wciąż zmniejszanych ograniczeń prędkości (co, jak pokazują badania – przekłada się w ogromny sposób na liczbę wypadków), dla „standardowego” użytkownika drogi jest to wystarczająca prędkość.

Jesteśmy ciekawy Waszych opinii o Mach-E! Mieliście okazję nim jeździć? Co sądzicie? Następca ikony, zapowiada się na kultowego elektryka?