Mach-E elektryczny SUV o niesamowitej mocy
Ford Mustang Mach-e od swojej premiery budzi skrajne emocje. Jedni go nienawidzą, myśląc o Mustangu słyszą w wyobraźni odgłos V8, uwielbiają klasyczne, pięciolitrowe silniki o sporej mocy bez ograniczeń od dziecka utożsamiając Mustanga z wolnością, adrenaliną i podróżami ku zachodzie słońca. Ci, którzy widzą w Mach-e przyszłość motoryzacji zwracają uwagę na niesamowity zasięg auta o pojemności 98 kWh, prędkość ładowania, przyspieszenie do „setki” w niecałe 3,7 sekundy i nawet 465 KM wciskającej w fotel mocy, zaawansowane technologie i bezpieczeństwo, które ten SUV gwarantuje.
Nagrody i rekordy sprzedaży
Na rodzimym, amerykańskim rynku, ten SUV zajął II miejsce wśród najlepiej sprzedających się aut elektrycznych w 2021 roku, trafiając do 27 140 Klientów. Europejczycy w tym samym czasie odebrali prawie 23 500 egzemplarzy tego modelu. Informacji na temat zdobywanych przez niego nagród jest ogrom. W styczniu 2022 roku Ford Mustang Mach-e był liderem sprzedaży w Polsce. Ford w ciągu jednego miesiąca dostarczył Klientom aż 93 sztuki tego modelu, ponad dwukrotnie wyprzedzając swoich konkurentów. W plebiscycie Auto Lider 2022 zdobył m.in. nagrodę za Premierę motoryzacyjną roku. To zwycięzca plebiscytu The Best Of Moto 2021 oraz Samochód Roku w plebiscycie Car Of The Year Polska 2022. Czym zasłużył na te nagrody? Czy stylizowany na Mustanga elektryczny Mach-e ma rację bytu? I co może Wam zaoferować?
RWD, AWD, czy AWD GT?
Miłośnicy Forda są przyzwyczajeni do dotychczasowych wersji wyposażenia – od Trenda po Vignale, wiedząc jakie technologie znajdą w wybranych przez siebie autach. Mustang Mach-E może więc zaskoczyć – tutaj wybór zawężony jest do pojemności baterii i napędu.
Zacznijmy od pojemności baterii, bo to właśnie ona najczęściej wzbudza kontrowersje. Mach-E oferowany jest z dwoma bateriami: 75 kWh i 98 kWh (pojemność użytkowa to 68 i 88 kWh). Dystans, który możemy na nich pokonać uzależniony jest od rodzaju napędu: AWD, AWD GT i RWD. Najdalej zajedziemy Mach-E RWD o pojemności 98 kWh i jest to potwierdzony zasięg 610 km.
Niesamowity zasięg
What Car przeprowadził test zasięgu najczęściej wybieranych aut elektrycznych, w którym Mustang był liderem:
- Ford Mustang Mach-E XR RWD (88 kWh) – 486 km,
- Tesla Model 3 LR (73 kWh) – 457 km,
- Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus (83,7 kWh) – 452 km,
- Audi Q4 e-tron 40 S-line (77 kWh) – 428 km,
- Kia e-Niro (64 kWh) – 414 km,
- Volkswagen ID.3 Pro Performance Life (58 kWh) – 364 km,
- Renault Zoe R135 (52 kWh) – 335 km,
- Skoda Enyaq iV 60 (58 kWh) – 333 km,
- Fiat 500 Icon (37 kWh) – 225 km,
- Mazda MX-30 (~32-33 kWh) – 185 km.
Wyposażenie
Już w podstawowej wersji RWD standardowe wyposażenie jest bogate, do czego marka zdążyła nas przyzwyczaić swoimi dotychczasowymi modelami. Porównanie wyposażenia oferowanych przez Forda wersji znajdziecie w poniższej tabeli:
wersja | RWD | AWD | AWD GT |
zasięg | do 610 km | do 540 km | do 500 km |
wyposażenie |
|
|
|
Mach-E – nowa ikona Forda
Czy Mach-E zasługuje na zainteresowanie? Tak. Naszym zdaniem wskazuje przyszłość motoryzacji i kierunek w którym będzie się ona rozwijać. Pokazuje bezkompromisowość – moc i zasięg jednocześnie. W końcu który pięciolitrowy silnik może poszczycić się ponad 600 kilometrowym zasięgiem? Bezpieczeństwo i komfort. Czym więc „zaszedł za skórę” miłośnikom tradycyjnego Mustanga – nazwą. Jednak dla nas, którzy mają możliwość codziennego użytkowania Mach-E jest ona współmierna do możliwości tego SUVa. Jasne, ograniczenie prędkości do 187 km na godzinę może irytować, ale tylko użytkowników torów i niemieckich autostrad. W dobie wciąż zmniejszanych ograniczeń prędkości (co, jak pokazują badania – przekłada się w ogromny sposób na liczbę wypadków), dla „standardowego” użytkownika drogi jest to wystarczająca prędkość.
Jesteśmy ciekawy Waszych opinii o Mach-E! Mieliście okazję nim jeździć? Co sądzicie? Następca ikony, zapowiada się na kultowego elektryka?