Są samochody legendarne i kultowe. Takie, które są nieodłącznym atutem czy skojarzeniem z osobą, wydarzeniem czy miejscem. Gdy myślimy o jakimś kraju i jego motoryzacyjnej tradycji, przed oczami przewijają się nam różne znakomite marki i och modele aut. W przypadku USA, jednym z takich ikonicznych modeli jest z pewnością „Raptor”.
Choć w rzeczywistości, ową ikoną (tak, tak, jedną z wielu jakich dorobiła się Ameryka) jest nieco większy Ford F150, to z europejskiego punktu widzenia Ford Ranger Raptor ma pełne prawo do czerpania z legendy swojego nieco większego brata: ta sama klasa pojazdów: mocno uterenowiony pick-up, spore podobieństwo wizualne czy równie duże możliwości terenowe. Naszym zdaniem Ford Ranger Raptor to jeden z niewielu pojazdów w Europie, o którym z czystym sumieniem można powiedzieć, że jest autem terenowym, a nie samochodem o właściwościach terenowych. Dlaczego?
Przede wszystkim typowo terenowa konstrukcja: Nadwozie osadzone na ramie, prześwit wynoszący aż 281 mm i głębokość brodzenia do 850 mm. Auto napędza 2 litrowy diesel o mocy 213 KM i 500 Nm, a o ich przeniesienie na koła dba 10biegowy automat znany m.in. z Forda Mustanga. Idąc dalej: Raptor posiada oczywiście napęd na 4 koła a ciekawostką jest nowy układ TMS (Terrain Management System), który umożliwia dostęp do sześciu trybów jazdy w wybranym terenie: tryb regularny, jazda po trawie, żwirze i śniegu, tryb sportowy, jazda po błocie i piachu oraz tryb do jazdy po kamieniach. W trakcie jazdy, w zależności od warunków można korzystać napędu 4×2, 4×4 High (wysokie przełożenie) do jazdy na drogach o gorszej nawierzchni i terenowych oraz 4×4 Low (niskie przełożenie) do jazdy w najbardziej wymagających warunkach terenowych. Przy użyciu elektronicznego systemu Shift-On-The-Fly możesz przechodzić z trybu 4×2 na 4×4 High w trakcie jazdy.
Ford Ranger Raptor nie mógłby liczyć na uznanie za jedną z legend gdyby jego twórcy ograniczyli się jedynie do genialnych właściwości terenowych. Motoryzacyjna legenda zza oceanu musi być samochodem w pełni komfortowym i (tu już raczej ukłon w stronę europejskich gustów) znakomicie wykonanym oraz wyposażonym we wszelkie znane na rynku rozwiązania wspomagające pracę i bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów.
Lista wyposażenia standardowego i dodatkowego jest bardzo długa i tutaj odsyłamy Państwa materiałów źródłowych.
Ford Ranger. Dane techniczne:
Ile kosztuje Ford Raptor?
Pułap cenowy z jakiego startuje Ford Ranger Raptor to 199 050 zł, a w naszych salonach we Wrocławiu i Zielonej Górze oferujemy atrakcyjne warunki finansowania w postaci leasingu czy długoterminowego wynajmu.
Również nasze pakiety ubezpieczeniowe będą w wielu wypadkach bardziej interesujące niż te, które można otrzymać bezpośrednio u ubezpieczycieli.
Pierwsi szczęśliwcy już wyjechali swoimi egzemplarzami. Jeśłi rozważąją Państwo zakup takiego auta dla siebie – Zapraszamy!