Dni otwarte w Mitsubishi GERMAZ: Nowy ASX i L200

Od 21 do 26 października w naszym wrocławskim salonie można nowe wcielenia Mitsubishi ASX i L200.
Trzeba przyznać, że oba modele bardzo zyskały na atrakcyjności!

Mistubishi ASX 2020

Najnowsze wydanie ASX-a wyróżnia się zmienionym przodem auta, teraz wyraźnie nawiązującym do stylistyki większych braci: Eclipse Cross-a i Outlandera. Zmiany widoczne z tyłu to m.in.: nowe kształty lamp i zderzaka. Z resztą zobaczcie Państwo sami:

Napęd i zawieszenie

Nowy ASX debiutuje z nowymi jednostkami napędowymi 2 litrowym silnikiem benzynowym wyposażonym w manualną lub bezstopniową skrzynię CVT. W przypadku silnika ze skrzynią manualną, napęd trafia włącznie na przednią oś, natomiast decydując się na samochód ze skrzynią CVT możemy wybrać czy chcemy aut z napędem tylko na przód czy na obie osie.  Wolnossący silnik dysponuje mocą 150 KM i 195 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do poprzednika to 33 konie mechaniczne więcej, zaś maksymalny moment obrotowy podwyższono o 31 Nm. Bezstopniowa przekładnia INVECS-III CVT w swojej koncepcji jest podobna do przekładni użytej w modelu Eclipse Cross i oferuje ręczne sterowanie zmianą biegów w sportowym trybie pracy. Dysponując sześcioma zaprogramowanymi przełożeniami, tryb sportowy zapewnia szeroki zakres przełożeń, a jednocześnie różnice przełożeń sąsiednich biegów są stosunkowo niewielkie, co pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału silnika. Układy elektroniczne kontrolujące CVT wykorzystują nowy system sterowania zmianą przełożenia „Step-up”, aby zmniejszyć odczucie opóźnionego działania powszechne w przypadku przekładni CVT, przy których zmiany prędkości obrotowej silnika wydają się wyprzedzać reakcje przekładni przy bezstopniowym zmienianiu przełożenia.  Zawieszenie z przodu to typowe kolumny MacPhersona , Z tyłu zaś mamy do czynienia z wielowahaczową osią.

Wnętrze ASX

W nowym Mitsubishi ASX, zmiany dotyczą także wnętrza kabiny. Kokpit wykonano ze starannie dobranych, miękkich plastików
i materiałów, zamontowano nowy system multimedialny SDA z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym. Nawigację można obsługiwać dotykowo lub wydając komendy głosowe. System nie tylko uwzględnia aktualne warunki na drodze czy pozwala słuchać muzyki lub wykonywać połączenia telefoniczne, ale też ułatwia sprawdzanie wiadomości tekstowych SMS.

Podstawowe wymiary ASX

Kompaktowy SUV Mitsubishi (długość nadwozia 4365 mm) ma 19 cm prześwitu. Nawet w wersji z napędem tylko na przód samochód sprawdza się na co dzień i na wypady „od święta”. ASX zabierze 406 l bagażu, może też holować przyczepy o masie od 710 kg (bez hamulca) lub 1300 kg (z hamulcem).

10 X BEZPIECZEŃSTWO

W standardzie, bez względu na wersję ASX otrzymuje: system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC) z kontrolą trakcji (TCL), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA),  ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), wzmocnioną konstrukcję nadwozia (tzw. RISE) podobnie jak czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne (plus poduszkę tzw. kolanową), mocowanie fotelików dla dzieci ISO-FIX na tylnej kanapie (dwa punkty). W droższych modelach mamy także światła automatyczne, system ograniczający skutki kolizji czołowych, ostrzeganie o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu LDW, monitorowanie martwego pola w lusterkach zewnętrznych oraz monitorowanie ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu.

Wyposażenie

Już w najtańszej wersji można się spodziewać dobrego wyposażenia. Samochód opuszcza fabrykę z immobilizerem, wycieraczkami szyby przedniej z czujnikiem deszczu, elektrycznie regulowanymi i podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi, elektrycznymi szybami
z przodu i z tyłu (z funkcją Auto od strony kierowcy), jest też sterowanie systemem audio na kierownicy i zestaw głośnomówiący Bluetooth. Wszystkie wersje (poza najtańszą) otrzymują kamerę cofania oraz centralny zamek ze sterowaniem pilotem. Każdy dostępny w Polsce ASX ma światła do jazdy dziennej i reflektory w technologii Bi-LED z czujnikiem zmierzchu oraz tylne lampy LED (jedyny -SUV w tej klasie, który może się tym pochwalić), a trzy topowe odmiany (Intense, Intense Plus, Instyle) również diodowe reflektory przeciwmgielne LED.

Do wyboru jest klimatyzacja manualna (dostępna w najtańszych Mitsubishi) bądź 1-strefowa, automatyczna. System otwierania samochodu i uruchamiania silnika bez kluczyka w stacyjce (KOS) jest w ASX-ach Intense Plus oraz Instyle, w tych autach montowane znajdziemy bez dopłaty podgrzewanie przednich foteli. W japońskim SUV-ie klient wybiera także audio. Już w podstawowych wersjach auta są dostępne radioodtwarzacze CD z MP3 a droższe wersje różnią się zastosowaniem ekranów dotykowych. Do wyboru jest też stacja multimedialna SDA z Android Auto/Apple Car Play (w odmianie z lub bez nawigacji) oraz tuner cyfrowy DAB (w wersjach Intense, Intense Plus i Instyle). Ceny nowego Mitsubishi ASX zaczynają się na poziomie 74 tysięcy złotych.

Mitsubishi L200

L200Drugie auto, które można podziwiać podczas tegorocznych dni otwartych to Słynące z wytrzymałości i niezawodności nowe Mitsubishi L200. Samochód przykuwa wzrok muskularną stylistyką nadwozia, napędzany go nowoczesny turbodiesel o pojemności 2.2-litra, współpracujący z 6-biegową automatyczną lub manualną przekładnią.

System napędu 4WD  najnowszej generacji gwarantuje lepsze zdolności terenowe, także dzięki nowej funkcji Off-Road. Mitsubishi L200 wyróżnia także spośród konkurencji możliwość korzystania z napędu 4×4 przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni.

Poprawiono komfort i własności jezdne a na liście wyposażenia znalazło się kilkanaście zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Ceny nowego Mitsubishi L200, które jest dostępne w 5 wersjach wyposażenia, zaczynają się od 135 990 zł a miesięczna rata w leasingu Lease&Go startuje od 970 zł netto.

Jazdy próbne obu aut można rezerwować w naszym salonie, za pośrednictwem odpowiedniego formularza. Zapraszamy!

Źródła: Komunikat prasowy MMC Polska.