tablice

Jak zarejestrować samochód przez Internet

Panująca obecnie epidemia skutecznie unieruchomiła w domach większość z nas, ale to nie oznacza, że musimy rezygnować ze wszystkiego co dla nas ważne. Jednym z takich rzeczy jest zakup auta i jego rejestracja. Obecne na rynku narzędzia pozwalają nam przeprowadzić cały proces zakupu i rejestracji samochodu z domu, nie tylko w trakcie epidemii, ale w zasadzie w dowolnej chwili. Zatem jak zarejestrować samochód przez Internet?

Krok pierwszy: Wybór auta.

W tym przypadku wchodzimy oczywiście na strony naszej firmy, 😊 wybieramy interesujący nas pojazd i umawiamy się z doradcą na videoprezentację.  Jeśli samochód nam odpowiada, dokonujemy wszelkich formalności związanych z umową i opłaceniem wybranego samochodu (znowu, wszystko odbywa się zdalnie) i oczekujemy na dokumenty auta, które prześle nam sprzedawca. Co dzieje się dalej?

Krok drugi: rejestracja.

Mając już skompletowane wszystkie dokumenty takie jak: Umowa zakupu/faktura VAT, dowód tożsamości nabywcy, karta pojazdu, jeśli była wydana (w przypadku aut używanych lub nowych, ale już zarejestrowanych przez dealera) przystępujemy do rejestracji i tutaj potrzebne nam będą: tzw. Profil Zaufany – czyli coś w rodzaju naszego wirtualnego identyfikatora, który jest potrzebny w e-kontaktach
z różnymi instytucjami państwowymi (m.in. ZUS, NFZ, US, Urzędami Gminy itp.). Można go założyć na portalu Gov.pl lub za pośrednictwem jednego z banków. Oczywiście, można to zrobić osobiście w US, ZUS lub innych urzędach, ale w chwili obecnej oczywiście odradzamy ten sposób.

Elektroniczna Skrzynka Podawcza – specjalne konto, które zakładamy na stronach Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych, a więc instytucji odpowiadającej w Polsce m.in. za produkcję Dowodów Rejestracyjnych. Rejestracji konta dokonujemy tutaj, pamiętając, że zaczynamy od sprawdzenia czy mamy utworzony profil zaufany (lub reaktywowany, jeśli ten profil zakładaliśmy wcześniej niż 3 lata przed zakupem auta).

Gdy już mamy wszystkie dokumenty i założone konta, PWPW poprowadzi nas przez cały proces rejestracji: Począwszy od wyboru właściwego urzędu prowadzącego rejestracje (starostwa lub urzędy miejskie) przez wgranie skanów wymaganych dokumentów, po uregulowanie należności za zarejestrowanie pojazdu.

UWAGA: Tym z Państwa, którzy nie chcą samodzielnie rejestrować auta w wyżej opisany sposób, możemy pomóc inaczej:

Proces jest bardzo prosty, a jedynie co klient musi zrobić to podpisać upoważnienie, na podstawie którego możemy zarejestrować za niego samochód. Takie upoważnienie wysyłamy do klienta kurierem, po jego podpisaniu przez klienta, prosimy o odesłanie do nas tą samą drogą, a w przypadku gdy klient jest zobowiązany rejestrować aut w Starostwie Powiatowym we Wrocławiu wystarczy np. e-mail z załącznikiem zawierającym skan podpisanego dokumentu. Jeżeli klient mieszka na terenie Wrocławia, możemy również po prostu podjechać do klienta w celu podpisania przez niego upoważnienia.

Następnie cały komplet dokumentów trafia do współpracującej z nami firmy rejestrującej, a rejestracja odbywa się we właściwym dla miejsca zameldowania klienta Wydziale Komunikacji lub w Starostwie Powiatowym. Koszty rejestracji pokrywa GERMAZ.

Co dalej? Gdy już zakończymy cały proces, musimy się uzbroić w cierpliwość i oczekiwać na tablice rejestracyjne do naszego samochodu. Zatem… zaczynajmy od wyboru auta: 😊