Ford Hybrid – nowa era motoryzacji

Ford zapowiadał wprowadzenie do oferty całej gamy modeli hybrydowych i słowa dotrzymał. Poniżej, krótka prezentacja kilku modeli, które jako pierwsze auta tej marki zostały wyposażone w… „trochę więcej akumulatorów”:

Ford Mondeo Hybrid – kombi

Mondeo Hybrid

Limuzyna Forda: Mondeo jest wyposażona w układ hybrydowy złożony z silnika spalinowego i napędu elektrycznego. Rozwiązanie to zapewnia niskie zużycie paliwa, a dodatkowy system w układzie hamowania pozwala na odzyskanie ponad 90% energii, która magazynowana jest w akumulatorach. Dzięki temu nie trzeba podłączać tego samochodu do zewnętrznych źródeł zasilania. Jak to zwykle u tego producenta bywa, hybrydowe Mondeo jest komfortowo wyposażone i bogato wyposażone. Wydajny układ napędowy zapewnia też duży zasięg, niskie zużycie paliwa i bardzo dobre osiągi.

Nowy Ford Puma

Ford Puma

W porównaniu do modelu o tej samej nazwie, obecna Puma nieco urosła, przez co zyskała na funkcjonalności. Teraz najnowszy Ford łączy sportową elegancję nadwozia ze stylowym wnętrzem. Podobnie jak Mondeo, Puma może być wyposażona w napęd hybrydowy, co gwarantuje maksymalną oszczędność paliwa i minimalną emisję CO2. Tutaj także mamy możliwość korzystania z ogromnej ilości dodatków, a jednym z ciekawszych jest pakiet innowacji i technologii dbających o komfort czy bezpieczeństwo podróżnych. Ford Co-Pilot360 obejmuje wiele współpracujących ze sobą systemów takich jak: inteligentny tempomat, system zapobiegania kolizjom czy system wspomagający omijanie przeszkód. Ford Puma to również sygnalizowana już spora funkcjonalność. Dzięki przegrodzie bagażowej MegaBox nabywca i pasażerowie dostają do dyspozycji najlepszą w swojej klasie pojemność bagażnika do 456 litrów.

Nowy hybrydowy Ford Kuga typu Plug-in

Kuga Hybrid

Kuga w wersji hybrydowej to dwa źródła napędu: tradycyjny silnik spalinowy i pomocniczy elektryczny, na którym można przejechać do 50 km . W przeciwieństwie do wyżej opisanych modeli, hybrydową Kugę można naładować, podłączając do tradycyjnego domowego gniazdka. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w tym samochodzie? Kuga to kolejny, pojemny SUV Forda, który został wyposażony m.in. w tylne przesuwane siedzenia, dzięki czemu można zwiększyć przestrzeń na bagaże, albo zyskać więcej miejsca dla wysokich pasażerów.

Explorer Hybrid Plug-In

Explorer

Następca amerykańskiej legendy, najlepiej sprzedającego się SUV-a w historii USA, może być zamawiany z napędem Plug-In Hybrid. Podstawowe „serce” tego samochodu to potężne, trzylitrowe V8, które jest wspomagane jednostką elektryczną, pozwalającą na pokonanie dystansu do 40 km w trybie zerowej emisji.

7-osobowy Ford Explorer podobnie jak Kuga czy Puma stara się zapewniać swoim użytkownikom maximum użyteczności przy minimum wysiłku. Na przykład trzeci rząd siedzeń można złożyć i rozłożyć za pomocą jednego przycisku systemu Easy Fold. System ten pozwala też na szybkie złożenie drugiego rzędu foteli, w efekcie czego pojemność bagażnika zwiększa się do 2 274 litra.

Nowy Ford Transit i Tourneo Custom Plug-In Hybrid

Transit hybrid

Na rynku nie ma zbyt wiele aut dostawczych, wyposażonych w napęd hybrydowy. W przypadku Forda są aż dwa takie modele. Oba wyposażono układ złożony z elektrycznego napędu z zerową emisją i zasięgiem do 50 km, oraz 1-litrowej jednostki EcoBoost, która ładuje akumulatory. Dzięki takiej konstrukcji całkowity zasięg samochodu wynosi do 500 km. W obu modelach akumulatory zostały umieszczone pod podłogą, co pozwoliło zachować imponującą przestrzeń ładunkowa i ładowność.

Więcej informacji o tych autach u naszych doradców. 

ZAPRASZAMY

—————-

Puma: Zużycie paliwa i emisja CO2 określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (Światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich) Forda Puma Titanium 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM M6, Euro 6.2: 5.5.-5.7 l/100 km, 126-135 g/km.

Mondeo: Zużycie paliwa i emisja CO2 określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (Światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich) Forda Mondeo Titanium Hybrid 4-drzwiowy 2.0 187 KM eCVT FWD, Euro 6.2: 5.6.-5.9 l/100 km, 127-136 g/km.

Kuga: Zużycie paliwa i emisja CO2 określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (Światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich) Forda Kuga Titanium 2.0 EcoBlue mHEV 150 KM M6 FWD, Euro 6.2: 5.0.-5.2 l/100 km, 132-137 g/km.

Explorer: Prognozowane zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu WLTP (Światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich) Forda Explorer ST-Line 3.0 V6 PHEV 450 KM A10 AWD, Euro 6.2: 10.4 l/100 km, 237 g/km.

Tourneo Custom: Zużycie paliwa i emisja CO2 określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (Światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich) Forda Tourneo Custom 1.0 PHEV 126 KM A1 FWD, Euro 6.2: 3.6 l/100 km, 81 g/km.

Transit Custom: Zużycie paliwa i emisja CO2 określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (Światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich) Forda Transit Custom 1.0 PHEV 126 KM A1 FWD, Euro 6.2: 3.1 l/100 km, 70 g/km.

Brak możliwości komentowania.